Wednesday, August 16, 2017

PERTAMA KALI BUKA AKAUN MAYBANK

Keinginan nak buka akaun Maybank ni bertambah kuat sejak saya mulakan bisnes. Ye la, sekrang ni ramai orang guna Pak Rimau Kuning nih kan. hehe. Saya ada akaun bank CIMB, BSN. Itu yang saya ingat lah. Lepastu masa buat akaun CIMB tahun 2012, saya buat terus CIMB CLICKS. Senang nak buat urusan online kan.

Eh meleret pulak ceritanya. Nak cerita pasal MAYBANK.

Tapi serius masa cakap nak buka akaun tu, pekerja bank macam KAGUM jugak lah saya pertama kali bukak akaun Maybank. haha. Mungkin dia rasa 'Eh ada jugak orang yang tak pernah bukak akaun Maybank ye.' Itu semua anggapan saya aje. hoho

Image result for maybank

Masa saya pergi semalam, saya kena buat temujanji dulu. Pekerja bank ambil IC, kad pelajar saya photostat, dan maklumkan supaya datang keesokan harinya dalam jam 10.30. Dia juga ingatkan saya supaya bawa RM 250 untuk buka akaun. Ini bukan harga pelajar tau, harga biasa.

Senarai Keperluan :

1. IC
2. Kad Pelajar (bergantung jenis akaun yang nak dibuka)
3. RM 250

Datang harini. Pergi kat kaunter maklumkan dah buat temu janji. Dia akan bagi nombor dan tunggulah. Tiba giliran saya, pekerja bank akan minta IC untuk pengesahan. Masukkan kata laluan 6 digit tu kan. Pastu dia akan suruh kita bankin RM 250 dalam akaun kita dengan kad bank yang dia bagi kita tu. Cot cet cot cet masukkan duit, alhamdulillah dah siap. Legaa.

Automatik dia akan ajar sekali maybank2u. Untuk urusan online. Senang. Klik di hujung jari aje. Tapi jangan la pulak lepastu beli belah suka hati. Haruuu lah haha.

Oklah, itu aje nak kongsi. Semoga bermanfaat.

No comments:

DEBARAN MENANTI KELAHIRAN ANAK SULUNGKU.

Hari ni kandungan Tirah 39minggu 5hari. Tak henti henti doa supaya bersalin dalam minggu 39-40. Sebabnya taknak induce. Nak elakkan. Nak n...